tisdag 27 mars 2012

Var ett tag sedan man skrev och har lite att berätta för omväxlings skull. Det hela började den 18 mars. Det var en söndag och jag fick åka med svärfar ner till Värnamo. Därefter tog jag tåget till Halmstad för att hälsa på en stund. Vi hade trevligt de första dagarna men jag kände att jag började bli förkyld. Det var såklart älsklingen som smittat mig och jag fick de typiska symptomen såsom snuva, ont i halsen, huvudvärk osv.

Fick inte vara sjuk länge dock. På tisdagen märkte vi något ytterst underligt. Hela toalettstolen hade skummat över. Samma sak hade hänt i badrummet och vi insåg snart att vattnet inte var på väg neråt utan uppåt på golvet. Joel ringde hyresvärden så att de skulle komma och fixa avloppet. Under tiden stod jag och hinka upp vatten i badkaret och lyckades fylla nästintill hela badkaret innan vattnet äntligen började gå ner. Vid det här laget hade jag fruktansvärt ont i hela kroppen och kunde knappt stå upp.

Det höll inte i sig länge utan dagen därpå reste sig vattnet igen och då fick vi kalla på fastighetsskötarna ännu en gång. Denna gång jobbade de länge med problemet och efter någon timme eller två hade de löst problemet.

Hade även trevligt under min semester, träffade söta Matilda under torsdagen. Hon bjöd på muffins och Ballerinakakor. Mums! Fast kände i och för sig inte mycket av smaken, sen satt jag och snöt mig hela tiden så var nog inte så trevligt att umgås med mig just då. XD

På fredagen kom svärfar och hämtade upp mig, men även mammma, joel och morfar. De hade äntligen bestämt sig för att komma upp och hälsa på här i Falun. Blev en lång resa upp och vi stannade på Ikea för att köpa lite täcken och kuddar. Trodde att detta redan var ordnat, men så var inte fallet.

På kvällen åt vi middag hos svärföräldrarna och när vi kom hem till oss var det bums i säng. Var helt borta och fortfarande inte helt frisk från förkylningen. Det är jag inte heller i skrivande stund, men håller mig ändå uppe då livet går vidare och man inte bara kan ligga och tycka synd om sig själv.

Dagen som följde gick vi till gruvan och såg oss omkring. Fanns mycket att se och mycket att läsa om. Vi ville egentligen gått ner i gruvan men kostade för mycket och så var vi inte där i tid. Kanske någon gång i sommar? Får se då. På söndagen åkte vi till Rättvik och Siljan. Är så otroligt fin utsikt så vi tog med fika och hade det mysigt. Efteråt åkte vi till Leksand och knäckebrödsfabriken. Morfar köpte lite åt oss så nu har vi att mumsa på.

Igår var det slappedag. Då promenerade vi bara bort till Ta till vara och köpte oss lite smått och gott. Joel hittade serietidningar och mamma en bok. Jag hittade minsann en slev som kommer att vara till stor användning i köket. Efteråt satt vi hemma och spelade spel. Blev kinaschack och gammelgäddan. Men åh så mysigt det var.

På kvällen tog vi det mer lugnt, åt gott och satte oss vid tv:n. Och så gick plötsligt strömmen i hela staden. Usch vad obehagligt det var. Hade börjat brinna vid något fördelningscenter som orsakade avbrottet. Men det kom tillbaka efter en stund. Men vi gick och la oss eftersom alla skulle upp vid sju.

Så nu har mina gäster åkt hem, tåget gick för någon minut sen. Hade egentligen velat följa med till stationen, men att promenera hem i regn lät inte alls lockande, särskilt inte när man bara hinner hem och sen vända. Hade behövt byta kläder och torka håret, så denna gången stannade jag här. De klarar sig säkert utan mig så oroar mig inte. :)

Har nyss betalt räkningar och sen ska jag ner till arbetsförmedlingen. Yay vad roligt. Lite skönt är det dock att bara ha sig själv att tänka på. Har varit igång hela helgen och sprungit fram och tillbaka och gjort saker. Så nu ska det bli skönt att bara få rå om sig själv igen. Men hoppas verkligen att vi får besök snart igen.

Synes!


Svar på Tistel's kommentar från blogginlägget "För gammal?"

Skrev aldrig att man inte ska lägga pengarna på att förverkliga sina drömmar, så där har du missuppfattat vad jag menar. Självklart tycker jag att man ska göra det och satsa, för det är det som jag försöker göra. Men det som jag menar i mitt inlägg är personer som inte verkar ha mål i sina liv och bara snyltar på sina föräldrar.

Vidare känner inte jag att jag lever i en drömvärld. Visst hoppas jag på att jag verkligen träffat rätt kille och att det kommer vara vi resten av livet, men jag är mycket medveten om att det kanske inte blir så. Men det betyder inte att jag inte tänker chansa och våga leva mitt liv för det.

Inga kommentarer: